Tuesday, August 2, 2011

Bakal Keluarga baru

masa hari merisik, saya menangis kat makcik tersayang. saya gementar sebenarnya. takut nak mengikat komitment yang lebih kukuh.


risau apa pandangan keluarga bakal mentua dengan perangai saya nanti. kot ada yang mereka tak berkenan dan tak suka. takutnya.


makcik tenteramkan saya, bukan mudah untuk orang datang menghantar tanda andai tidak betul-betul suka. diorang suka la tu, tu yang setuju nak hantar tanda. cuma along kena baiki diri kalau rasa ada yang tak sempurna. pandai-pandai bawak diri.


hubungan saya dan bakal keluarga mnetua dah lama baik. sementelah saya duduk menyewa rumah FMIL. ada masa, saya datang jenguk neneknya yang tak berapa sihat. dari cerita en Bakal Tunang, nenek lah orang pertama setuju bila tahu dia mahu bertunang dengan saya. bahagia ~~. saya tahu nenek suka saya. sebab tiap kali datang, nenek mesti senyum simpul dan borak sakan. sayang nenek.


bila duduk dekat-dekat ni, itu yang extra takut. bila-bila masa FMIL boleh datang buat spot check. hehe. kalau ada apa-apa majlis, kenalah hadirkan diri. tiada alasa, jauh dan busy sebab rumah memang dekat gila. en Bakal Tunang pun makin rajin bawak saya balik rumah dia dan lepak selama setengah hari. nasib baik la bakal tunang awak ni pandai bawak diri tau~~. sampai nak tolong bibik Su basuh pinggan. hehe.


hari Ahad lepas sebelum puasa, menghabiskan setengah hari bersama FFIL dan another setengah hari di rumah FMIL dengan ahli keluarga yang lain. penat tapi seronok dapat berkenalan dengan ahli keluarga lain. dan nasib FMIL approve baju nikah. pheww~~.

No comments: