Thursday, August 4, 2011

Sederhana itu saya

lompat lompat ke blog majlis bertunang dan perkahwinan orang lain. berbagai gaya. mewah dan sederhana. berbagai pilihan.

gaya mewah? cantik sangat..

tapi saya nak majlis bertunang dan perkahwinan yang sederhana sahaja. yang sempurna, tapi sederhana. tidak berlebihan dan bermewahan. teringat kawan pernah cakap, perkahwinan bukan soalnya pada hari terebut, tapi kehidupan selepas majlis.

majlis saya nanti, biarlah semuanya sempurna dengan adanya semua ahli keluarga say, WAJIB! dan juga sahabat terhebat saya. janganlah kamu tak sihat bawak budak ye. saya nak sangat kamu ada.

hantaran saya tidaklah sehebat orang lain dengan jenama terkemuka sebab kami berdua tak pakai jenama mewah. apa yang selesa, kami pakai. yang penting kami serasi dengan jenama pilihan. design hantaran pun DIY sahaja. hantaran pertama untuk si dia, saya mahu buat sendiri. cantik atau tidak, terpulang pada selera masing-masing. sesungguhnya, saya tak nak berhabis untuk cantikkan dulang hantaran dengan bahan yang tak akan ada guna langsung lepas majlis. sayang duit saya kerja sungguh-sungguh. mahu simpan untuk gubahan yang cantik untuk BIG day nanti. ^_^

apa yang penting, majlis berjalan lancar dan dipermudahkan segalanya oleh Allah. amen.

2 comments:

Miss Sunshine said...

bersederhana tu bagus...
masa wedding saya nanti, saya harap sangat semua family saya ada. tapi... k.long saya takde, die pergi haji... sedih jugak sebenarnya..

hanys said...

Sedihnya... Tp nk wat mcm mn. Dua dua urusan tuntutn agama...