Thursday, June 28, 2012

Must read ; Aku Terima Nikahnya

Assalamualaikum.

pernah baca?
Saya dapat buku ni hadiah dari ex bos. Mulanya pandang enteng. Tapi bila dah start baca, tak boleh berhenti. Bila terpikir sesuatu, saya akan bercerita ngan hubby. Share with him. Asked him.
Honestly, ustaz hasrizal a.k.a saifulislam ni pesan
'JANGAN BERNIKAH HANYA KERANA TAKUT MAKSIAT DAN ZINA. WALHAL HAL LAIN TAK TERURUS'.
Hal zina dan maksiat boleh elak. Macam yang ustaz cite bila ada student di london mendesak dinikahkan sebab takut terzina dengan pasangan di ireland. Ustaz kata, untuk berzina kena naik train, flight dan bayar hotel, itu dah memang nak sangat berzina.



Dan


'BILA FIKIR NAK KAHWIN, MASUKKAN SEKALI HAL LAMPIN'.

saya setuju. Bila kahwin, rezeki pregnant bila bila Allah bagi. Andai masih meraba nak menyediakan tilam untuk tidur, makan pun bersukat, mampu susukam anak dengan keadaan begitu?
Kos bersalin di swasta paling murah pun 8k. Kalau ada kes, kena tahan 10 hari bayarlah rm15k. Tapi kalau tak mengidam private, gomen pun dah bagus sekarang.
Susu dan pampers, banyak yg murah. Kalau anak sihat, okeylah. Kalau anak ruam pakai pampers murah?
Bila nak kahwin, kita terlalu layankan nak kek gah, OP 3-4k, pelamin 8k. Benda tu cuma sehari. Tapi nak tanggung beban hutang tu, sampai bongkok.
B2b, ex b2b, cubalah cari masa dan baca.
Published with Blogger-droid v1.7.4

2 comments:

izzah said...

betul tu...saya setuju 100%...ramai b2b yg pinjam duit beribu smata2 nk mjlis gah..tp xpikir lps kawen tu...

Hanys Jehari said...

Betul.. Life after kawin much.much importnt..