Sunday, December 21, 2014

Set CANTIK SHAKLEE

Assalamualaikum...

Jom dapatakan set CANTIK SHAKLEE terutamanya bakal pengantin, bride to be.. inilah masanya untuk jaga kulit wajah.

Untuk apa?

Supaya make up tahan lama masa kahwin nanti. Percayalah make up tu hanya tahan dan flawless kalau kulit kita sihat. Kalau tidak sihat memang akan jadi pecah pecah make up tu.
Dah siap gambat nanti semua photoshope je. Ewww tak best la.

Untuk siapa?

Untuk kita dan SUAMI kita tau..  barulah sedap mata memandang. Nanti husband pun tak la cuak tengok kita tanpa MAKE UP. Hihi.

Ada cerita tau.. husband terkejut tengok wife nya first time tanpa make up. Biasa bila date je.. tepek foundation, eye liner.. blusher.. so tak nampak pori. Tak nampak kulit kusam..

Ish, tak best kan..?

Jadi.. bulan december ni.. memang harga terbaik la untuk 3 barang ni.

4 SEBAB UNTUK BELI SET CANTIK SHAKLEE

1. Kulit GLOWING dengan VITAMIN C

2. Rawat PARUT JERAWAT dan PORI dengan VITAMIN E

3. Kulit MUDA dan SELEMBUT BAYI dengan COLLAGEN

4. Dapatkan pada harga DISCOUNT YANG MELETOP!! [Hampir 50% tau!!]

Memang untung beratus ringgit!

psst! Tahun depan tak ada COLLAGEN SHAKLEE tau. Jangan mintak pulak.

Rasa tak percaya..?

Boleh tengok fb HANYS JEHARI

Atau terus je consult dengan saya

012 3594266

Sunday, November 2, 2014

BILA SUDAH 30s


Assalamualaikum dan selamat pagi...

One of the MUST DO beauty regimes if youre 30s

[#8 Add These Foods To Your Meals]

Consume foods that have skin-benefitting properties. Cold water fish, like salmon for example, contains essential fatty acids that help keep your skin glowing. Goji berries are rich in protein and other nutrients promoting cellular turnover and fighting against aging.

{Mengambil makanan yang mempunyai ciri-ciri kulit - manfaat . Ikan air sejuk seperti salmon sebagai contoh, mengandungi asid lemak perlu yang membantu menjaga kulit anda berseri. Goji berry kaya dengan protein dan nutrien lain mempromosikan pergantian sel dan melawan penuaan.}

or add OMEGA GUARD and VIVIX in your supplements

And look younger. Feel younger.

Saturday, November 1, 2014

ASMA, LELAH dan SHAKLEE

Assalamualaikum..

Entri kali ni, saya ingin berkongsi tentang Set Shaklee utk Asma. Tapi sebelum tu, mari kita kenal dulu apa dia Penyakit Asma atau asthma atau lelah ni.

Asma atau lelah adalah penyakit saluran udara yang kronik. Penyakit immunologi yang menyebabkan kita sukar untuk bernafas.
Ini adalah kerana ketika diserang asma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit.

Pesakit asma atau lelah ni mungkin akan mengalami pernafasan bersiul iaitu wheezing, sesak nafas dan sukar untuk bersenam.

Tanda-tanda atau simptom penyakit asma adalah seperti

✔sesak nafas,
✔nafas berbunyi,
✔ketat dada dan
✔batuk.

Serangan asma berlaku apabila saluran udara menjadi sempit akibat pengecutan otot di sekeliling saluran udara serta tersumbat kerana inflamasi dan rembesan cecair yang banyak dari saluran udara yang membengkak tadi.

Ini akan menyebabkan serangan asma akan berterusan dari beberapa jam sehinggalah kadangkala berbulan-bulan.

Bagaimana OMEGAGUARD membantu dalam asma?

Nanti kita sambung part 2 ye.

KURUS dengan OMEGA GUARD SHAKLEE

Assalamualaukum.

Nak KURUS? Nak TURUN BERAT BADAN ?

Nak IBADAT SELESA?

Omega Guard adalah minyak ikan yang membantu pembakaran lemak termendap.

Macamana Omega Guard membantu pembakaran lemak?

Fungsi Omega Guard membantu membakar lemak dengan mambantu badan bertindak balas dengan lebih baik terhadap hormon yang dipanggil leptin. Leptin memberitahu badan (otak kita) untuk kurangkan selera makan supaya anda boleh kekalkan or kurang berat badan.

Omega  berfungsi secara begini:

Menghalang pemBENTUKkan lemak --> menambah METABOLISM --> bakar LEMAK

Ia juga berfungsi:

✔menghalang penghasilan hormon cortisole yg menggalakkan penyimpanan lemak.

✔Memperbaiki kadar gula dalam darah - beri lebih tenaga utk bersenam.

✔Menambah kadar penghasilan serotonin - kimia otak yang buat kita rasa kenyang - so boleh control makan.

Pengambilan Omega 3 akan membantu tahap insulin berada pada 50% kurang dr kebiasaan. Apabila kadar insulin rendah pembakaran lemak akan berlaku. Insulin rendah juga bantu kawal gula. Maka gula/karbohidrat tidak menjadi lemak. Jadi, sebelum memilih pembakar lemak, cuba fahami dahulu bagaimana ianya berfungsi.

Testimoni daripada pengguna omega dan lecithin

"Alhamdulillah, saya dah dapat bentuk badan spt before.Sangat happy la kak! Omega tu rasanya bagus dr lecithin.

Berbaloi la walaupun mahal tapi result dia superb!Lecithin slow bg saya.Nasib akak suggest omega dan herblax...memang cepat slim!suka!!!Saya kurangkan lecithin cuma mantainkan alfalfa macam akak ajarkan. Anyway!thanks you so much akak!Sy na order 2 botol omega taw.suami pulak nak!"

MAHAL? Bulan NOVEMBER adalah bulan OMEGA GUARD.

Murah 30% !!

Dapatkan omega guard MURAH hanya di sini!

Text. WA. Telegram.

Hanys.

012 3594 266

OMEGA GUARD SHAKLEE NOVEMBER 2P14

Assalamualaikum.. 

Hello MALAYSIA!!

hi saya OMEGA GUARD SHAKLEE!

Bulan ni bulan saya.

Harga JAUH LEBIH MURAH dan berbagai offer menanti.

Tunggu!!

hanys jehari
TEXT/WA/TELEGTAM : 012 3594266

Sunday, October 19, 2014

Promo GILA Oktober 2014

Assalamualaikum.

Bestnya promo MEALSHAKES!

Hubungi saya untuk harga terbaik.

Hanys Jehari
0123594266

ALAHAN, GATAL dengan HERBAL BLEND

[TESTIMONI]

Kawan saya di kampung ada masalah dengan KULIT baby nya.

Gatal gatal. Ruam.

Bila dah gatal, baby tak boleh tidur. Meragam. Tidak mahu menyusu.

Menangis.

Mak pun tension. STRESS.

Pergi KLINIK dan farmasi, di beri KRIM CALAMINE.

Ada effect??

Makin teruk. Sebab krim biasa ni ada STERIOD.

Kasihan baby dan budak.

Akhirnya mencuba HERBAL BLEND.

Alhamdulillah. Dalam 3 hari dah kembali normal.

Herbal Blend ni memang WAJIB ada. Tak mahal pun.

Hanya RM35. Nak lagi murah, boleh contact saya.

Fast action. Fast reply. Good service.
Insya Allah.

Hanys Jehari

Text/ WA/ TELEGRAM
012 3594266

Tuesday, March 11, 2014

Apa yang best ESP tu?

Assalamualaikum...

Lama menyepi.
Sibuk sangat dengan CIMB dan SHAKLEE. Hehe.

Bulan ni promo ESP!
ESP tu adalah Energizing Soy Protien (ESP).

Yeay! Dua tahun sekali tau... Susah betul nak dpt harga murah gila ni.

Jom tengok apa kebaikan ESP ni???

Kenapa ESP SHAKLEE jadi protein soya pilihan ramai?

❏ Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi non-GMO (non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah.

❏ Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

❏ Setiap 850g (satu tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

❏ ESP dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.

❏ Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur – tua dan muda.

❏ Menyediakan 14g protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk kesihatan jantung.

❏ Kandungan Indeks Glisemik (GI) yang rendah iaitu 39 menjadikan ia sangat sesuai juga kepada penghidap diabetes.

❏ Satu hidangan ESP bersamaan dengan 2x ganda daging, 4x ganda telur, dan 12x ganda susu.

❏ Ia rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia dan tidak membebankan buah pinggang.

❏ Setiap hidangan ESP membekalkan 50% daripada Nilai Harian Kalsium untuk menyokong tulang yang kuat.

❏ Mempunyai kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat, payudara dan menapous.

❏ Mengekalkan tenaga dalam badan dan menahan rasa lapar kerana ESP membekalkan sumber tenaga berterusan ke dalam salur darah.

❏ Tiada perasa, pewarna tiruan, pemanis, kafein, atau bahan tambahan selainnya.

❏ ESP sesuai untuk vegetarian.

Lagi info tentang ESP & himpunan testimoni di sini : http://on.fb.me/12QHg5H h

Boleh tengok macam macam testimoni.
Sape nak harga meletop, bolehla pm saya kat Hanys Jehari, atau whatsapp atau text je 0123594266.

Nak beli satu?
Nak beli 6 free 1 ?
Perghhh! Dapat free membership shaklee dan cash bonus! Tu belum reward dr group khas saya lagi.. Hihi.

Friday, February 21, 2014

Berikan yang terbaik untuk yang terbaik

Keajaiban Bersedekah - Mesti Baca !!!!
Assalamualaikum,

3 minggu lepas, saya menghadiri satu seminar selama 5 hari.

Seminar ini kebanyakannya dihadiri oleh mereka yang diberi kelapangan kewangan oleh Allah. Ini kerana kos seminar itu hampir RM8,000 untuk 5 hari.

Tak ramai yang mampu hadir disebabkan kos yang sangat tinggi.

Bertemu Dengan Ramai Jutawan

Sepanjang 5 hari di sana, saya bertemu dengan ramai jutawan.

Mereka 'tersangat' kaya.

Ada yang income mencecah RM500k-RM600k sebulan, baru berusia 40-an.

Ada yang baru berusia 25 tahun, tapi pendapatan bulanan sudah mencecah RM50k sebulan.

Ada yang berusia 35 tahun. Sales tahunan mencecah RM120 juta.

Tak boleh nak cerita semua. Sebab terlalu ramai yang hebat.

Subhanallah. Saya sendiri terkejut dengan kejayaan mereka.

Jangan tunggu kaya baru nak sedekah. Sebab itulah nanti kita tak kaya kaya. Untuk menerima, kita perlu memberi dahulu.

Nasihat Dari Para Jutawan

Semasa salah satu sessi, saya sarapan pagi bersama mereka.

Saya tanya mereka, apa rahsia amalan yang mereka buat untuk berjaya sampai ke tahap itu?

Salah seorang peserta, berusia 25 tahun berpendapatan RM50k sebulan berkongsi dengan saya.

"Bang, saya nak share satu benda aja. Kalau kita nak yang terbaik. Kita kena beri yang terbaik. Nak duit banyak, kena sedekah banyak. Satu benda mudah yang saya nak share dengan abang, sedekah bila masuk masjid. Abang buka beg duit, ambil duit yang paling besar. Then, sedekah kat tabung masjid. Abang buat aje, nanti abang akan rasai perbezaannya. Bila kita beri yang terbaik, Allah pulangkan yang terbaik untuk kita."

Kemudian, salah seorang CEO syarikat lain menambah.

"Firdaus, kau jangan percaya apa dia ni cakap. Jangan percaya, tapi kau buat aje!!! Ingat, duit yang paling besar dalam wallet ok."

Kemudian, salah seorang CEO syarikat lain pulak menambah.

"Saya ni dah lama jutawan. Tapi, dulu nak sedekah kat masjid, RM10 pun rasa berat. Kedekutnya saya waktu tu. Tapi, lepas saya belajar. Saya dah tak kedekut. Saya pun sama macam mereka. Saya keluarkan duit yang paling besar ada dalam wallet saya. Saya juga selalu tukar duit kecil, RM1, RM5, RM10, RM20 dan saya selalu bawa bersama saya. Bila saya jumpa orang yang memerlukan, saya akan sedekah ikut keperluan mereka."

Wowwww...... Ini rupanya rahsia mereka.

Saya Masuk Masjid Dan Teringat Kata Kata Mereka

Hari Khamis yang lepas, saya masuk ke Masjid di Parit Buntar.

Pada waktu tu, saya teringat nak bersedekah kepada masjid. Saya berazam nak sumbanglah RM50 kepada masjid. Sebab saya sangka itulah duit yang paling besar saya ada dalam wallet.

Tiba tiba, bila saya buka beg duit.

Allahuakbar. Macam mana ada duit RM100 pulak dalam wallet saya ni?

Aduh !!!!!

Iman saya mula bergoyang. Nak sumbang RM50 pun dah kira besar. Inikan pula RM100. Fuhhhhh.... Saya berpeluh seketika.

Tapi, disebabkan saya teringat kata kata para jutawan yang menggalakkan saya menderma wang terbesar dalam wallet. Saya pun, dengan rasa 'berat hati'. Saya keluarkan RM100 dan masukkan dalam tabung masjid.

Saya ingat lagi, masa saya sumbang tu. Saya berdoa kepada Allah.

"Ya Allah, aku berikan yang terbaik untuk Mu. Aku tak tahu macam mana Kau akan gantikan duit ini untukku. Tapi, aku sudah menjalankan tanggung jawabku. Sekarang, aku serahkan pada Mu untuk mengaturkan sesuatu untuk aku."

Sejujurnya, masa saya keluar masjid. Saya asyik berfikir.

"Hmmm.... macam manalah Allah nak gantik RM100 ni dalam masa segera?" tak nampak jalan yang saya akan dapat duit dari mana mana sumber bisnes yang saya buat.

Tapi, tak per lah. Saya buat kerja saya, selebihnya saya serahkan kepada Allah.

Apa Berlaku Pada Hari Jumaat?

Pagi Jumaat, saya buat kerja seperti biasa. Tiba tiba, saya dapat panggilan telefon daripada abang saya.

"Daus, cepat cepat. Jual saham yang hang beli tu? Sekarang naik mencanak."

Tanpa membuang masa, saya terus onlinekan telefon saya.

Saya cek saham yang dah 2-3 minggu saya beli, yang asyik turun tak naik naik. Saya pun dah sedikit kecewa dengan saham ni.

Terbeliak biji mata saya tengok harga semasa saham tersebut.

Allahuakbar.

Kalau dihitung mudah, keuntungan sekitar RM4,800.

Subhanallah. Tanpa membuang masa, saya terus jual saham tersebut.

Syukur Alhamdulillah.

Saya benar benar tak sangka, Allah nak beri rezeki kepada saya daripada pintu yang tidak saya sangka.

Memang saya jangka saham yang saya beli tu akan naik. Saya jangka untung dalam RM1,000-RM1,500. Tak lah sampai RM4,800 dalam tempoh 2-3 minggu.

Subhanallah. Saya bersyukur dengan nikmat yang Allah berikan.

Selepas itu, saya pergi ke masjid untuk menunaikan Solat Jumaat. Sekali lagi, saya buka beg duit saya, saya dermakan wang paling besar yang saya ada.

Kali ini, saya berdoa kepada Allah.

"Ya Allah, aku bersyukur dengan nikmat yang Kau berikan kepadaku. Terima kasih kerana memberi 'pulangan' kepada aku dengan begitu pantas. Hari ini, aku berikan sumbangan aku lagi untuk masjid ini. Semoga Kau berikan yang lebih baik buat aku selepas ini."

Jangan takut untuk bersedekah.

Allah Allah.....

Selama ini, bukan saya tak percaya THE POWER OF SEDEKAH.

Saya tersangat percaya, tapi biasalah. Kita manusia. Kita selalu rasa takut nak MEMBERI. Kita ingat dengan memberi akan mengurangkan apa yang kita ada.

Sebenarnya tak, bila kita memberi. Kita akan menambah apa yang kita sedia ada.

Saya tulis kali ini, semata mata untuk memberi kekuatan kepada saya untuk memberi yang terbaik dalam setiap perkara yang saya lakukan.

Semoga kisah ini juga sedikit sebanyak akan memberi inspirasi kepada anda untuk bersedekah.

Kawan kawan semua.... Jom Bersedekah.

Ingat pesan ini, "Kita kurang berjaya bukan kerana kita kurang menerima, tetapi kerana kita kurang memberi. The more we give, the more we get back. Insya Allah."

Jika kita tak mampu nak bersedekah dengan wang ringgit, jom bersedekah dengan cara yang paling mudah. Iaitu dengan memberi senyuman.

Kalau ini pun kita tak mampu nak lakukan, hmmm.... Lebih baik kita usah hidup.

Semoga Allah beri kekuatan kepada kita untuk lebih banyak memberi[truncated by WhatsApp]

Berikan yang terbaik untuk yang terbaik

Keajaiban Bersedekah - Mesti Baca !!!!
Assalamualaikum,

3 minggu lepas, saya menghadiri satu seminar selama 5 hari.

Seminar ini kebanyakannya dihadiri oleh mereka yang diberi kelapangan kewangan oleh Allah. Ini kerana kos seminar itu hampir RM8,000 untuk 5 hari.

Tak ramai yang mampu hadir disebabkan kos yang sangat tinggi.

Bertemu Dengan Ramai Jutawan

Sepanjang 5 hari di sana, saya bertemu dengan ramai jutawan.

Mereka 'tersangat' kaya.

Ada yang income mencecah RM500k-RM600k sebulan, baru berusia 40-an.

Ada yang baru berusia 25 tahun, tapi pendapatan bulanan sudah mencecah RM50k sebulan.

Ada yang berusia 35 tahun. Sales tahunan mencecah RM120 juta.

Tak boleh nak cerita semua. Sebab terlalu ramai yang hebat.

Subhanallah. Saya sendiri terkejut dengan kejayaan mereka.

Jangan tunggu kaya baru nak sedekah. Sebab itulah nanti kita tak kaya kaya. Untuk menerima, kita perlu memberi dahulu.

Nasihat Dari Para Jutawan

Semasa salah satu sessi, saya sarapan pagi bersama mereka.

Saya tanya mereka, apa rahsia amalan yang mereka buat untuk berjaya sampai ke tahap itu?

Salah seorang peserta, berusia 25 tahun berpendapatan RM50k sebulan berkongsi dengan saya.

"Bang, saya nak share satu benda aja. Kalau kita nak yang terbaik. Kita kena beri yang terbaik. Nak duit banyak, kena sedekah banyak. Satu benda mudah yang saya nak share dengan abang, sedekah bila masuk masjid. Abang buka beg duit, ambil duit yang paling besar. Then, sedekah kat tabung masjid. Abang buat aje, nanti abang akan rasai perbezaannya. Bila kita beri yang terbaik, Allah pulangkan yang terbaik untuk kita."

Kemudian, salah seorang CEO syarikat lain menambah.

"Firdaus, kau jangan percaya apa dia ni cakap. Jangan percaya, tapi kau buat aje!!! Ingat, duit yang paling besar dalam wallet ok."

Kemudian, salah seorang CEO syarikat lain pulak menambah.

"Saya ni dah lama jutawan. Tapi, dulu nak sedekah kat masjid, RM10 pun rasa berat. Kedekutnya saya waktu tu. Tapi, lepas saya belajar. Saya dah tak kedekut. Saya pun sama macam mereka. Saya keluarkan duit yang paling besar ada dalam wallet saya. Saya juga selalu tukar duit kecil, RM1, RM5, RM10, RM20 dan saya selalu bawa bersama saya. Bila saya jumpa orang yang memerlukan, saya akan sedekah ikut keperluan mereka."

Wowwww...... Ini rupanya rahsia mereka.

Saya Masuk Masjid Dan Teringat Kata Kata Mereka

Hari Khamis yang lepas, saya masuk ke Masjid di Parit Buntar.

Pada waktu tu, saya teringat nak bersedekah kepada masjid. Saya berazam nak sumbanglah RM50 kepada masjid. Sebab saya sangka itulah duit yang paling besar saya ada dalam wallet.

Tiba tiba, bila saya buka beg duit.

Allahuakbar. Macam mana ada duit RM100 pulak dalam wallet saya ni?

Aduh !!!!!

Iman saya mula bergoyang. Nak sumbang RM50 pun dah kira besar. Inikan pula RM100. Fuhhhhh.... Saya berpeluh seketika.

Tapi, disebabkan saya teringat kata kata para jutawan yang menggalakkan saya menderma wang terbesar dalam wallet. Saya pun, dengan rasa 'berat hati'. Saya keluarkan RM100 dan masukkan dalam tabung masjid.

Saya ingat lagi, masa saya sumbang tu. Saya berdoa kepada Allah.

"Ya Allah, aku berikan yang terbaik untuk Mu. Aku tak tahu macam mana Kau akan gantikan duit ini untukku. Tapi, aku sudah menjalankan tanggung jawabku. Sekarang, aku serahkan pada Mu untuk mengaturkan sesuatu untuk aku."

Sejujurnya, masa saya keluar masjid. Saya asyik berfikir.

"Hmmm.... macam manalah Allah nak gantik RM100 ni dalam masa segera?" tak nampak jalan yang saya akan dapat duit dari mana mana sumber bisnes yang saya buat.

Tapi, tak per lah. Saya buat kerja saya, selebihnya saya serahkan kepada Allah.

Apa Berlaku Pada Hari Jumaat?

Pagi Jumaat, saya buat kerja seperti biasa. Tiba tiba, saya dapat panggilan telefon daripada abang saya.

"Daus, cepat cepat. Jual saham yang hang beli tu? Sekarang naik mencanak."

Tanpa membuang masa, saya terus onlinekan telefon saya.

Saya cek saham yang dah 2-3 minggu saya beli, yang asyik turun tak naik naik. Saya pun dah sedikit kecewa dengan saham ni.

Terbeliak biji mata saya tengok harga semasa saham tersebut.

Allahuakbar.

Kalau dihitung mudah, keuntungan sekitar RM4,800.

Subhanallah. Tanpa membuang masa, saya terus jual saham tersebut.

Syukur Alhamdulillah.

Saya benar benar tak sangka, Allah nak beri rezeki kepada saya daripada pintu yang tidak saya sangka.

Memang saya jangka saham yang saya beli tu akan naik. Saya jangka untung dalam RM1,000-RM1,500. Tak lah sampai RM4,800 dalam tempoh 2-3 minggu.

Subhanallah. Saya bersyukur dengan nikmat yang Allah berikan.

Selepas itu, saya pergi ke masjid untuk menunaikan Solat Jumaat. Sekali lagi, saya buka beg duit saya, saya dermakan wang paling besar yang saya ada.

Kali ini, saya berdoa kepada Allah.

"Ya Allah, aku bersyukur dengan nikmat yang Kau berikan kepadaku. Terima kasih kerana memberi 'pulangan' kepada aku dengan begitu pantas. Hari ini, aku berikan sumbangan aku lagi untuk masjid ini. Semoga Kau berikan yang lebih baik buat aku selepas ini."

Jangan takut untuk bersedekah.

Allah Allah.....

Selama ini, bukan saya tak percaya THE POWER OF SEDEKAH.

Saya tersangat percaya, tapi biasalah. Kita manusia. Kita selalu rasa takut nak MEMBERI. Kita ingat dengan memberi akan mengurangkan apa yang kita ada.

Sebenarnya tak, bila kita memberi. Kita akan menambah apa yang kita sedia ada.

Saya tulis kali ini, semata mata untuk memberi kekuatan kepada saya untuk memberi yang terbaik dalam setiap perkara yang saya lakukan.

Semoga kisah ini juga sedikit sebanyak akan memberi inspirasi kepada anda untuk bersedekah.

Kawan kawan semua.... Jom Bersedekah.

Ingat pesan ini, "Kita kurang berjaya bukan kerana kita kurang menerima, tetapi kerana kita kurang memberi. The more we give, the more we get back. Insya Allah."

Jika kita tak mampu nak bersedekah dengan wang ringgit, jom bersedekah dengan cara yang paling mudah. Iaitu dengan memberi senyuman.

Kalau ini pun kita tak mampu nak lakukan, hmmm.... Lebih baik kita usah hidup.

Semoga Allah beri kekuatan kepada kita untuk lebih banyak memberi[truncated by WhatsApp]

Friday, January 31, 2014

Finally

Assalamualaikum.

dah lama tak ada post 'bernyawa'. hehe.
alhamdulillah, after endure too much pain, finally my 'babies' will delivered.

its not easy, after get married, change your workplace, your friends, your attitude, your language.
not easy.
learn almost all new things.
people expect u can learn within 3 months. alhamdulillah, i managed less than 3 months.
worth it.
tomorrow, Saturday, sunday, monday is the judgement day. haha. hopefully, everything will be okey.
more than 3 millions account holder is under me & us, our responsibility.


Thursday, January 30, 2014

Random feel

If someone, that someone can ever read this,

I really want to ask..

How the sincerity is measured?
How the maturity is measured?
How you appreciate people around you?

How can u asked to Halal everything when u damnly doubt on the sincerity.

Wednesday, January 29, 2014

Monday, January 6, 2014

Our BFF's weddinng

Assalamualaikum.
Its such a hectic january. Will be hectic, and already started.
Have been since 2 jan until today, will continue untill the Maulidur Rasul.
Oh, penat. Nasib ada Vita Lea.

Move to the main topic. Lepas kerja dua hari, macam org workaholic, dari 12 pm sampai 1 pagi ahad. Masuk semula kul 2am, sampai 4am. Masuk semula dari 6.15am sampai 1pm. Hectic? Haha.
Alhamdulillah, managed to go to Suhaina's wedding. Sgt tak beat bila tak dapat pegi yang kat terengganu.

Lagi sweeet bila dapat jumpa my other BFF..
Wina n amar, myza n syafiq n Nuha.
Husband pesan kat semua, supaya we all keep in touch. Well, we all always keep in touch through our group whatsapp.
But hopefully, we managed to have one day togather, someday..
Lets the husband mesra2 like we all..