Sunday, March 1, 2015

Cerita OBESITI

[Lose WEIGHT]

Assalamualaikum...

Ini cerita pasal si obesiti.

Berat badan saya naik mendadak selepas berkahwin. Dari berat 55KG, naik sampai 78KG hanya dalam 2 tahun.

Sadis. Tak sedar pun badan gemuk. Hahaha!

October..  tahun 2014, saya nekad nak turunkan berat badan.

Sebab baju saiz L dah tak muat!

Kena cari saiz XL??
oh no!

Saya belajar pasal ilmu lose weight.

Kenapa saya tak boleh lose weight walau tak makan ke.. diet ke kononnya.

Baru sedar, badan penuh TOKSIK!
Tu yang buat susah nak turun.

Dua minggu pertama je turun 3 kilo. Pastu nan hado dah..  pastu give up. Pastu tambah lagi 6 kg. Adoyai...

Saya amalkan shaklee. Terutamanya HERB LAX. sebab apa? Saya ada masalah bowel movement. Susah tau nan membuang. Makam papaya ke banana NAN HADO ..

Saya konsisten. Kemudian saya tambah OMEGA.

Dalam masa 7 minggu, saya hilang 7kg.

Masya Allah. Bahagia sangat..  baju dah start loose.. yeay. !!

Kemudian, bulan 12, berat tak berganjak. Static 69KG.

Sebab banyak holiday, banyak makan.

Tapi omega dan herblax konsisten !

Syukur.. berat maintain.

Bulan Jan 2015, saya all out balik.

Yes, berat dah semakin turun semula.

Alhamdulillah.. dari 78KG sekarang dah 66KG.

12KG hilang.

Baju lama boleh pakai.
Badan nampak lagi kemas.
Solat lagi mudah.
Bila exercise, dah tak mengah.

Misi sekarang..  nak kembali ke 55kg.

Ada 10kg lagi untuk di buang 💪💪

Yes, saya suka ESP juga sebab buat saya kenyang lama.. 😄😄😄

Dan CINCH juga sebab buat saya kurus tanpa menggeleber.. 😄😄😄😄

Awak nak saya guide untuk kurus..? Jom saya ajar.. jangan segan nak sihat dan cantik ye.

Hanys 012 3594266

No comments: