Tuesday, June 23, 2015

[MASALAH YANG DIHADAPI OLEH IBU HAMIL DIBULAN PUASA]

Assalamualaikum...

Dah seminggu berpuasa.. mommys.. bakal monmys ada masalah tak nak berpuasa...?

Jom kita tengok masalah biasa yang dialami...

1.keletihan.
Esp membantu mengekalkan tenaga sepanjang tempoh berpuasa.

Kulit bayi jadi lebih cantik Dan Gebu Bila ibu amalkan ESP💃

2. Kekurangan nutrien

VITA LEA multivitamin Membantu gantikan Nutrien yang diserap oleh bayi didalam perut secara semulajadi.

3.masalah sendi,sakit belakang atau mungkin kekejangan.

Ostematrix,

Gabungan calcium,vitamin D,magnesium dll,Membantu melegakan masalah sendi Dan sakit2 badan,

Memberikan tidur yang lebih berkualiti buat ibu.

Juga bagus untuk kekuatan tulang ibu Dan bayi.

4. Keperluan asid folic buat ibu hamil.

Bcomplex shaklee dgn rumusan 8jenis vitamin B serta ada mengandungi acid folic.

5. Imun badan ibu lemah

VITAMIN C dapat membantu ibu hamil kuat menentang penyakit.

6. Untuk trimister II Dan iii

Boleh add on Omega guard untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan,

Kerana omega ada DHA & EPA👌

Luv,

Hanys

Your trusted & certified SID

Sunday, June 21, 2015

7 TIPS KURUS KETIKA RAMADHAN

Assalamualaikum..

Selamat berpuasa.. dah hari ke 4 kan 😊

Saya nak kongsi TIPS UNTUK LOSE WEIGHT KETIKA RAMADHAN..

Ada yang saya share dari KEVIN, dan ada yang saya amalkan juga 

1. Berbuka puasa dengan 1 atau 2 KURMA sahaja. Limitkan ye. Sebab kurma ni pun tinggi GULA.

2. Minum AIR MASAK dulu. Dah makan baru..  minum AIR MANIS ye. Kurangkan AIR MANIS.

3. Limitkan DESSERT MANIS. biasa kita suka makan benda manis time berbuka puasa. tapi LIMITkan ye.. kalau seri muka, cukupla sebiji. Jangan sampai 5 biji.
Tepung pelita lagi. Kita simpan untuk hari esok dan esok.. nanti dah bosan tak ada apa nak makan kan? 😊

4. Berhenti sebelum KENYANG. nasi tu.  Ambil la satu senduk dulu. Kalau dh kenyang, STOP. makan perlahan lahan. Jangan ikut nafsu.

5. Untuk SAHUR, cari yang RENDAH KALORI tapi kenyang LAMA. contoh, OAT, ESP.. nasi dan mee goreng high kalori dan cepat pula la laparnya sebab tak sekompleks OAT dan ESP.

6. Ambil la MUTLIVITAMIN  untuk menampung nutrien yang hilang dan untuk KEKAL AKTIF.

7. SENAMAN tak wajib pun. Bagi badan rehat.

Tu je la tips saya..  harap memberi manfaat buat semua. Kita sihat sihat sepanjang ramdhan, and looks good masa Syawal. Insya Allah.

Hanys.
21 jun 2015.
Ramadhan 4.

#tipsramadhan

KENAPA SAYA (DAN ANDA) PERLU LOSE WEIGHT?

Assalamualaikum

Berdiri Depan Cermin dengan 3 posisi
Berdiri depan cermin dengan 3 posisi iaitu posisi depan, tepi dan bercangkung. Tanya diri anda,

Aku selesa ke dengan badan yang gemuk ni?
Aku gemuk ini mudah bergerak ke?
Aku gemuk ini senang cari baju ke?
Aku perut buncit ni senang nak solat ke?
Aku punya paha yang berkilo-kilo penuh lemak nak duduk tasyahud akhir ini boleh ke?
Aku badan macam ni nak berlari larat ke?
Aku yang gemuk ini nak naik tangga larat ke?
Aku yang gemuk ini nak naik public transport? nak bergaul dengan orang? susah !
Macam mana kalau aku mati nanti? Boleh ke orang nak bawa aku? Mandikan aku?
Aku sakit? Siapa nak angkat aku yang gemuk ini?
Sampai bila aku nak gemuk macam ni? Sedangkan aku boleh kurus macam orang lain!

Sila tanya diri anda dalam-dalam.

Kenapa anda perlu lose weight?