Tuesday, August 11, 2015

5 Tips Kurangkan ketagihan Kafein

Assalamualaikum.

Hola!

Since saya pernah ketagihan kafein yang amat sangat sejak di universiti..  saya nak share.. apa yang saya buat untuk buang ketagihan ni.

1. READ! banyakkan pembacaan tentang keburukan kafein, 3 in 1.. dari pembacaan kita akan tahu betapa la tak bestnya benda tu semua.

2. Dah baca, tapi masih nak minum.. saya buang gula. Saya hanya minum nescafe, indocafe tanpa gula. Saya bancuh pekat.. saya minum. Mula mula memang la pahit.. lama lama.. sedap pulak.

3. Saya amalkan tips kat atas berbulan.. then saya try bancuh.. tapi tak minum.
Sedut bau sahaja.. buat hilang mengantuk. Pelik? Haha.. ada aku kezzah..😁

4. Bila dah bosan.. saya stop sendiri! Walla! Berjaya dah hilang ketagihan...

5. Risau mengantuk sebab tak ada kafein? Ambil lah OMEGA GUARD SHAKLEE. Serius, membantu untuk kekal segar, fikiran laju dan fokus. Despite of it, ia juga menjaga JANTUNG kita..

Jadi.. jadi.. dah tiba masa untuk kita berubah. Jangan ikut sangat cara hidup barat...pagi pagi kena minum kopi.

Sekarang hidup kena sihat.. jaga diri. Jaga hati. Untuk terus beribadat dengan baik. Untuk terus sihat disamping family.

Luv,
Hanys Jehari
012 3594266

No comments: